Generelle vilkår for løpende tjenester:

Sist oppdatert: 26 september, 2024

1. Avtalens gyldighet
Disse vilkårene gjelder for alle avtaler mellom OSOFT NUF ("Swml") og Kunden, med mindre annet er skriftlig avtalt. Ved aksept av tilbud, ordrebekreftelse eller annen bestilling anses disse vilkårene som akseptert av Kunden.

2. Tjenestens omfang
Tjenestens innhold, leveranser og plattformer følger det som er spesifisert i valgt tjenestepakke eller tilbud. Eventuelle endringer utover avtalt omfang krever skriftlig godkjenning fra begge parter og kan medføre tilleggskostnader.

3. Avtalens varighet og oppsigelse
Avtalen løper fra angitt oppstartsdato og fornyes månedlig. Begge parter kan si opp avtalen med 30 dagers skriftlig varsel. Swml kan stanse tjenesten eller heve avtalen umiddelbart ved vesentlig mislighold, inkludert betalingsmislighold eller manglende samarbeid fra Kunden.

4. Pris og betaling
Avtalt pris følger det aktuelle tilbudet. Faktura sendes månedlig med 14 dagers betalingsfrist. Ved forsinket betaling påløper renter og gebyrer i henhold til forsinkelsesrenteloven. Swml kan pause leveransen dersom betaling uteblir.

5. Tredjepartskostnader
Kunden dekker alle tredjepartskostnader, som annonsebudsjett, lisensavgifter eller integrasjonskostnader, med mindre annet er avtalt skriftlig. Alle slike kostnader må forhåndsgodkjennes skriftlig av Kunden.

6. Fornyelse og videreføring

Avtalen løper automatisk fra måned til måned etter oppstart, uten behov for fornyelse, inntil den sies opp skriftlig av en av partene med 30 dagers varsel. Dersom annet er avtalt i prosjektbeskrivelse eller tilbud, gjelder disse betingelsene foran.

7. Immaterielle rettigheter og markedsføring
Alt materiell produsert av Swml forblir Swmls eiendom inntil full betaling er mottatt. Etter betaling gis Kunden en ikke-eksklusiv, varig bruksrett til det leverte materialet, i henhold til avtalt bruk. Swml har rett til å vise frem arbeidet i egen portefølje, referanser og markedsføring, med mindre Kunden reserverer seg skriftlig.

8. Taushetsplikt
Begge parter forplikter seg til å bevare taushet om konfidensiell informasjon de får kjennskap til i forbindelse med avtalen. Taushetsplikten gjelder under og i to år etter avtalens opphør.

9. Personvern og databehandling
Kunden er behandlingsansvarlig for personopplysninger. Swml opptrer som databehandler ved behov og følger gjeldende personvernlovgivning (GDPR). Databehandleravtale inngås ved behov.

10. Ansvarsbegrensning og forsinkelser
Swml er ikke ansvarlig for indirekte tap, inkludert tapt fortjeneste eller tredjepartsfeil. Eventuelt ansvar er begrenset til det beløpet Kunden har betalt de siste tre månedene før et krav oppstår. Leveransetider kan forskyves dersom forsinkelse skyldes Kunden, for eksempel ved manglende tilbakemelding eller materiell.

11. Force majeure
Partene er ikke ansvarlige for manglende levering som skyldes forhold utenfor deres kontroll, som naturkatastrofer, pandemier, teknisk svikt eller offentlige restriksjoner.

12. Overdragelse av avtale
Swml kan overdra avtalen til tredjepart. Kunden kan ikke overdra avtalen uten skriftlig samtykke fra Swml.

13. Tvister og lovvalg
Avtalen er underlagt norsk rett. Uenigheter søkes løst i minnelighet. Dersom forhandlinger ikke fører frem, avgjøres saken ved Bergen tingrett i henhold til tvisteloven § 4-6.

14. Endring av kontaktinformasjon
Kunden plikter å melde fra skriftlig ved endring av kontakt-, faktura- eller e-postadresse. Kunden er ansvarlig for eventuelle konsekvenser som følge av manglende eller feil kontaktinformasjon.

Kontakt oss